FOTOGRAFERING INREDNING TRÄDGÅRD LIVET

fredag 25 februari 2011

Denna underbara färg

                                           

                          Blått är flott sägs det......



                                                                
                                                                       Fina askar



                                                             Ny berlock till halsbandet


                                                                         Fina skålar



                                                                     En till berlock



                                                             En liten sötis sen jag var liten


                                                                       En vacker ängel
 


             Jag kan bara hålla med!! Blått är verkligen en tjusig och fräsch färg. :))


                                                 Vad tycker Ni?


  • Mörkblått associeras med djup, expertis och stabilitet och representerar kunskap, styrka, integritet och allvar och är en färg som bolag i Amerika gärna använder sig av.
  • Ljusblått associeras med hälsa, läkande, stillhet, förståelse och mjukhet.
  • Indigo symboliserar ett mystiskt gränsland av visdom, självbehärskning och andligt förverkligande. Medan blått är färgen för kommunikation med andra, vänder indigo det blå inåt.  Texten (punkterna) är lånad från Wikipedia


Det står också att blått kopplas starkt samman med stillhet och lugn, kopplat till medvetenhet och intellekt. Blått ses som tillförlitlig, pålitlig och hängiven. Det associeras ofta med djup och stabilitet och symboliserar tillit, lojalitet, visdom, förtroende, intelligens, tro, sanning och himmel.


Om jag skulle beskriva mig själv så skulle jag nog använda många av dom orden, det är kanske därför jag gillar blått för att det symboliserar dom orden. :))



                                                             Kram från mig

1 kommentar:

Smulan sa...

Ja, jag håller med dig, dom är väldigt dyra nu för tiden med. Men just denna tar dom bara 29 kr för,tycker jag är ett bra pris ! :o)

Skicka en kommentar