FOTOGRAFERING INREDNING TRÄDGÅRD LIVET

tisdag 8 februari 2011

VARMT & SKÖNT

                                             " Nordiska kaminer"




Igår så var firman Nordiska kaminer här och kollade mitt skorsten. Det är trasigt och som det är nu så kan jag inte elda (pellets) utan får köra med el! Ja, ni förstår ju själva att det går ju inte i det långa loppet. Så nu inväntar jag en offert på att få ordning på skorsten, så att vi kan elda igen.

Visst är det varmt i stugan nu också men bättre om man får elda igen och så får man sig ett styrkepass, då man ska bära in nästan 1 ton pellets. Varje påse väger 16 kg, så det blir några småpass där emellan när man fyller på i behållaren. :)

Jag var till nordiska kaminer en helg och besökte dom i "deras lilla stuga" då dom hade öppet och visade kaminer, gav lite goda råd och hade korvgrillning (det hoppade jag eftersom jag inte äter korv) och då passade jag på att köpa dom här fina spikarna. :))

Dom kommer nog snart till användning! :)





Dags att sätta igång och göra lite mat, idag blir det kyckling, smörstekta champinjoner, sås sallad och pasta.
Ikväll SKA jag komma i säng i tid för imorgon har jag ett stort lunchmöte och jag är den som håller i det, så det gäller att vara pigg och alert. :)

Tjingeling på Er


Bilden är lånad från Mattes facebook

PS.... Glöm inte bort att titta på "Bygglov" ikväll!!! Tänker mest på Matte! Vilken goding och jag lovar er, han är mycket läckrare i verkligheten!! Jag såg honom IRL i Gävle i höstas och jag säger bara TOTAL TYSTNAD (nästan iaf) i restaurangen när han kom in på morgonen. Mååånga hakor på oss kvinnor hängde långt långt ner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar