FOTOGRAFERING INREDNING TRÄDGÅRD LIVET

onsdag 30 mars 2011

Framme i "hemliga staden"





                          Tjingeling....


                   


                                        Jag befinner mig alltså i Sundsvall...... :)))

Bilder från nätet
                   

                                                         Go kväll på Er


Jag är framme i den "hemliga staden"  som alltså är Sundsvall. :)) Vi kom hit vid 18-tiden och då åt vi en god middag. Men nu har jag bäddat ner mig. Ska på en forumträff imorgon och sen går tåget hem igen på em. Så det blir en snabbvisit här i Norrland. :)

Jag älskar att vara norröver i vårt underbara land. Har tillbringat mina somrar i Lappland sen jag var riktigt liten och det känns som mitt andra hem. Det är alltid såååå sorgligt när vi åker därifrån på sommaren. Tycker om att vara söderut också och har varit en del på Öland och för 2 år sen var vi på Gotland som också är en fantastisk ö. :))

Idag åkte jag tåg hit till Sundsvall och det är ju såå skönt att bara få sitta ner och koppla av, läsa, ta en fika, prata och se ut på den fina naturen som vi har här i Sverige. Det var så skönt idag att jag till och med somnade en stund. Dock är det lite jobbigt när man "rycker till" när man somnar till och man funderar ju om någon såg hur man ryckte till.....

Sen är det ju alltid några "speciella" människor med på tåget. Idag var det en gammal man som var med och han var rejält berusad. När jag skulle besöka "damernas" så var båda avstängda på tåget, en var ur funktion och en var drabbad av en "olyckshändelse" av en viss man. Så ni kan ju gissa om flera av oss resenärer behövde rusa in på stationen. Nöden har ingen lag... ;))) Mannen blev omhändertagen av polisen när vi kom till Gävle.

Jag tror faktiskt att jag ska ta och släcka lampan och inta skönhetssömnen redan nu. Jag får dessutom lite sovmorgon imorgon, härligt. :))


                                     Sov så gott

                                   Kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar