FOTOGRAFERING INREDNING TRÄDGÅRD LIVET

måndag 28 mars 2011

Härlig vy

                     

                         Vilken dag....











Go kväll på Er


Idag har varit ännu en omtumlade dag för mig och mina kollegor.
Vi fick idag beskedet att vår kära vän M har gått bort. :((

M har under 2½ år kämpat mot cancern men igår somnade hon in.
Vila i frid kära vän och flyg med änglarna. 


På lunchen idag så träffade jag en fd. kollega och vi åt en god lunch
på en restaurang vid vattnet. En härlig vy och man uppskattar verkligen livet när man
sitter där och tänker att man måste uppskatta det man har och inte hela tiden
sträva efter det man inte har. Livet är för kort och vi lever här och NU.

Tänk att jag hade möjligheten att sitta där med en god vän och äta en god sallad, se ut över isen och längta efter sommaren, att få sitta ute i solen, se båtarna som åker på sjön, prata med människorna på restaurangen, veta att jag kommer hem till mitt hem till em/kvällen, få träffa min familj, duscha, sova i min säng och förhoppningsvis vakna upp till en ny dag och ha möjligheten att ta för sig av livet.

Det måste ändå vara det viktigaste? Att leva här och nu och uppskatta det man har.


Ha nu en skön kväll och var rädda om Er och era nära o kära. 


Stoor Kram 

 ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj va jobbigt med en till som gått bort av dina kollegor inom ngn. vecka, men man får tänka att det var säkert skönt för henne, efter all plåga.
kram mamma

Nickan sa...

Hej kloka Vän!


Du skriver så att man blir gråtfärdig. Du är llika duktig att med skriften förmedla känslor som du är med kameran.

Jag har haft det jobbigt och därför inte varit in här på ett tag.

Cancer är en skitsjukdom. Pappas fru har precis drabbats av bröstcancer, endast 43 år gammal.
Vi hoppas och ber, det är det enda man kan göra.
Hälsa den stolta pappan:)

Stooor kram och godnatt.

Kraaam

Skicka en kommentar