FOTOGRAFERING INREDNING TRÄDGÅRD LIVET

tisdag 18 januari 2011

Har jag kommit till ett vägskäl?

Nu står jag där igen,
vid ett vägskäl.
Som vanligt har jag ingen aning om vart jag skall gå.
I mitt inre råder kaos och känslorna styr mig åt alla håll samtidigt.

Om jag kunde så skulle jag dela mig själv i lika stora bitar och skicka ut var och en att kolla vägen framför.
Det vore så lätt om jag aldrig behövde ta ett steg ut i det okända blå.
Det vore så lätt om vägen aldrig delade sig.

(Vet ej vem som har skrivit dikten)



Bilden är tagen av mig sommaren 2010 i Lappland

                                                Känner Ni igen Er?
                         Står Ni också inför ett eller flera vägskäl här i livet?

                                                Ha en bra dag. :)
                                                Kram från mig

2 kommentarer:

Nickan sa...

Jag vet hur det är att stå vid vägskäl. Jag har gjort det flera gånger, endel gånger gör man rätt och andra gånger blir det as-fel. Nu är jag snart på väg att ta nya beslut och jag håller med. Jag skulle vilja kika i facit innan jag bestämmer mig.
Lyd magkänslan eller Bibelns ord "Vart du än går, ta med dig hela ditt hjärta"
Även fast vissa beslut suger så kommer du att klara dem galant. Jag finns här på distans om du behöver råd från någon "nära men ändå långt borta".
Varm Kram

Carola sa...

Jag har stått vid många vägskäl i mitt liv, och man lär sig alltid något vare sig man väljer rätt eller fel. Jag har alltid försökt gått på min magkänsla, och då brukar det oftast bli rätt. Om man är osäker på vilken väg man ska välja så kan man skriva ner allt som är positivt och sedan allt som är negativt med det man har tänkt sig. Där det finns flest positiva saker brukar bli bäst, det tror jag i alla fall.
Ibland kan man behöva prata med någon som står en nära, någon som känner en utan och innan och höra deras åsikter. Jag hoppas och tror att du kommer fram till ett bra beslut =)

Kram kram

Skicka en kommentar