FOTOGRAFERING INREDNING TRÄDGÅRD LIVET

onsdag 5 januari 2011

Trettondagsafton......

.....är en helgdagsafton som infaller den 5 januari och före trettondedag jul. Det är också en pjäs av William Shakespeare från 1601. 1955 kom det en film som är baserad på hans pjäs och 1999 som kom det en svensk film baserad på samma pjäs. (taget från Wikipedia).

Men jag vet inte om man firar det på något speciellt vis?
Det gör i alla fall inte vi i min släkt.


Idag har jag har bakat en kladdkaka.....dekorerat med goda physalis.


Receptet är taget från tv-serien "Halv åtta hos mig"

Kladdkaka

2 ägg
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
0.5 krm salt
1.5 dl vetemjöl
1 dl smält smör

Grädda kakan i en smord och mjölad form i ca 20 min och 175 grader.
Garnera med florsocker och bär.

Lycka till! :)



Älskar mina "Nusnäsljusstakar" så dom får tindra ett tag till i mina köksfönster även om julsakerna plockas undan.


Ha en skön kväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar